Jacob Gade

Laatst kreeg ik een leuke kaart binnen, met daarop twee uitvergrote Deense zegels van een componist en een choreograaf. Ook de twee uitgegeven zegels erop geplakt en afgestempeld. Een Maximumkaart dus.


Ik wist niets over beiden. Jacob Gade bleek een violist componist te zijn. Zijn bekendste compositie Jaloezie is een Tango die ik herkende van toen ik zelf de Tango danste. En ik maar denken dat dat een Argentijn was; blijkt het een Deen te zijn! Hieronder een stukje muziek van hem.


A. Bournonville blijkt gestorven te zijn in het jaar dat Jacob Gade geboren is. Vandaar ook deze uitgifte in 1979. Afgestempeld op 22 mei 1981 ter gelegenheid van de Internationale Postzegeltentoonstelling in Wenen, WIPA 1981. 

En dat allemaal verzonden vanuit Litouwen in 2021 ! 


Mijn aanbiedingen op Delcampe Ebay Marktplaats