Welkom


Welkom op mijn postzegel blog site. Deze blog is gewijd aan mijn fascinerende hobby, het verzamelen van postzegels.Zelf verzamel ik vooral zegels van Nederland, Italië en Zwitserland, maar dit blog beperkt zich daar zeker niet toe. Ik schrijf hier over alles wat ik tegenkom en leuk vind om over te schrijven en te delen.  

Dit is mijn eerste blog ooit. Ik liep al langer met idee rond, maar de aanleiding om nu te beginnen is de wijzigingen van eBay. Ik verkoop daar mijn dubbele zegels, van goedkoop naar duur. Alleen gaat eBay boven een aantal aanbiedingen, zgn aanbiedingskosten in rekening brengen en wel van 35 cent per aanbieding. Dat lijkt misschien niet veel, maar als je meer dan duizend aanbiedingen hebt per week, ben je al klein vermogen kwijt per jaar, voordat je nog iets verkocht hebt. Dat is mij te gortig.

Daarom verdeel ik mijn aanbod voortaan over een aantal verschillende veilingsites. Te beginnen met:

- Delacmpe 

- Ebay (tot het aantal van gratis aanbiedingen) 

- Marktplaats (niet echt een veilingsite, maar toch)

Waarschijnlijk zal het hier niet blijven. Op deze blog zal ik ook andere plaatsen vermelden.

Het aanbod bestaat voornamelijk uit Nederland en overzeese gebieden, postfris, ongebruikt en gebuikt, puntstempels en kleinrondstempels op Nederlandse zegels, Italië met gebieden, en andere meestal Europese landen. 

Voor de duidelijkheid: ik ben geen handelaar, maar een verzamelaar die zijn dubbele zegels te koop aanbiedt. Ruilen doe ik niet. 

Veel plezier met verzamelen!